Pengaruh Faktor Promosi, Pelayanan, Produk, dan Suku Bunga Terhadap Minat Menabung Mahasiswa Pada Bank Umum ( Studi Kasus BNI 46)
Abstract
The purpose of this study was to determine the effect of promotion, service, product, and interest rates on students' interest in saving at a commercial bank. The data analysis technique used is multiple linear regression test, classic assumption test, determination test (R2), t test and F test. The results of this study show Y = 2.547 + 0.152 X1 + 0.088 X2 + 0.460 X3 + 0.345 X4 + e. The t test results showed that partially the Promotion, Service, Product, and Interest Rates variables had a positive and significant impact on students' interest in saving at a commercial bank. From the results of the F test shows that the variables of Promotion, Service, Products, and Interest Rates simultaneously have a significant effect on students' interest in saving at a commercial bank.
References
Astuti, T. (2013). “Pengaruh Persepsi Nasabah Tentang Tingkat Suku Bunga, Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Menabung Nasabah (Studi Kasus Pada BRI Cabang Sleman)â€. NOMINAL: Barometer Riset Akuntansi dan Manajemen, 2(1). Retrieved from https://journal.uny.ac.id/index.php/nominal/article/view/1655
Bawono, A. (2006). Multivariate Analysis dengan SPSS.Salatiga:STAIN. Salatiga Press
Halimah A, K. (2019). â€Pengaruh Pelayanan, Promosi, Lokasi, dan Bagi Hasil Bank terhadap Minat Nasabah Menabung Pada PT. Bank BRI Syariah KCP Sudirman Lubuk Pakamâ€. Retrieved from http://repository.uinsu.ac.id/6275/
Jamal, A, M. (2018). â€Pengaruh Produk, Promosi, dan Service Exellence terhadap Keputusan Menabung di Bank Syariah Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Moderatingâ€
Kasmir. (2012). Bank & Lembaga Keuangan Lainnya.Devisi Buku Perguruan Tinggi. RajaGrafindo Persada
Kasmir (2014) .Pemasaran Bank. Jakarta: Rajawali Pres
Kotler, P & Keller, Lane, K. (2003). Manajemen Pemasaran, Edisi Ke-13 Jilid 2. Jakarta: Erlangga
Lupiyoadi, R. (2001). Manajemen Pemasaran Jasa, Teori dan Praktek. Jakarta: salemba Empat
Rahmanto, K. 2016. “Pengaruh Tingkat Religiusitas, Kualitas Pelayanan, Dan Promosi Terhadap Minat Menabung Masyarakat Desa Sraten Kab. Semarang Untuk Menabung Di Bank Syariahâ€.
Zardalia, Rika.(2019). “Pengaruh Promosi, Produk, dan Pelayanan Bank Syariah Terhadap Minat Nasabah Menabungâ€