Pengaruh Faktor Promosi, Pelayanan, Produk, dan Suku Bunga Terhadap Minat Menabung Mahasiswa Pada Bank Umum ( Studi Kasus BNI 46)

  • Kadek Adi Putra Gunawan Universitas Warmadewa, Denpasar, Bali-Indonesia
  • A. A. Sri Purnami Fakultas Ekonomi Universitas Warmadewa
  • Nyoman Senimantara Universitas Warmadewa, Denpasar, Bali
Keywords: Promotion, Services, Products, Interest Rates

Abstract

The purpose of this study was to determine the effect of promotion, service, product, and interest rates on students' interest in saving at a commercial bank. The data analysis technique used is multiple linear regression test, classic assumption test, determination test (R2), t test and F test. The results of this study show Y = 2.547 + 0.152 X1 + 0.088 X2 + 0.460 X3 + 0.345 X4 + e. The t test results showed that partially the Promotion, Service, Product, and Interest Rates variables had a positive and significant impact on students' interest in saving at a commercial bank. From the results of the F test shows that the variables of Promotion, Service, Products, and Interest Rates simultaneously have a significant effect on students' interest in saving at a commercial bank.

 

References

Astuti, T. (2013). “Pengaruh Persepsi Nasabah Tentang Tingkat Suku Bunga, Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Menabung Nasabah (Studi Kasus Pada BRI Cabang Sleman)â€. NOMINAL: Barometer Riset Akuntansi dan Manajemen, 2(1). Retrieved from https://journal.uny.ac.id/index.php/nominal/article/view/1655

Bawono, A. (2006). Multivariate Analysis dengan SPSS.Salatiga:STAIN. Salatiga Press

Halimah A, K. (2019). â€Pengaruh Pelayanan, Promosi, Lokasi, dan Bagi Hasil Bank terhadap Minat Nasabah Menabung Pada PT. Bank BRI Syariah KCP Sudirman Lubuk Pakamâ€. Retrieved from http://repository.uinsu.ac.id/6275/

Jamal, A, M. (2018). â€Pengaruh Produk, Promosi, dan Service Exellence terhadap Keputusan Menabung di Bank Syariah Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Moderatingâ€

Kasmir. (2012). Bank & Lembaga Keuangan Lainnya.Devisi Buku Perguruan Tinggi. RajaGrafindo Persada

Kasmir (2014) .Pemasaran Bank. Jakarta: Rajawali Pres

Kotler, P & Keller, Lane, K. (2003). Manajemen Pemasaran, Edisi Ke-13 Jilid 2. Jakarta: Erlangga

Lupiyoadi, R. (2001). Manajemen Pemasaran Jasa, Teori dan Praktek. Jakarta: salemba Empat

Rahmanto, K. 2016. “Pengaruh Tingkat Religiusitas, Kualitas Pelayanan, Dan Promosi Terhadap Minat Menabung Masyarakat Desa Sraten Kab. Semarang Untuk Menabung Di Bank Syariahâ€.

Zardalia, Rika.(2019). “Pengaruh Promosi, Produk, dan Pelayanan Bank Syariah Terhadap Minat Nasabah Menabungâ€

Published
2020-09-29
Abstract viewed = 643 times
PDF (Bahasa Indonesia) downloaded = 678 times