Implementasi Strategi Pemasaran Produk Menu Makanan Ikan Di Warung Bendega, Pantai Lebih, Gianyar dalam Meningkatkan Minat Beli Konsumen

  • Ni Wayan Nia Apriliani Universitas Warmadewa
  • Dewa Nyoman Sadguna
  • I Gusti Ngurah Sugiana
Keywords: Analisis, Baruan pemasaran, minat beli, startegi, pemasaran

Abstract

Changes in people's consumption patterns and lifestyles have led to an increase in physical mobility driven by activities outside the home. This condition causes an increase in public demand for ready-to-eat food. The increasing demand for ready-to-eat food is an opportunity for entrepreneurs to start their own businesses. Thus every company must try hard to achieve its goals by using various ways, one of which is the development of an appropriate marketing strategy. The success of business development will affect the amount of profit received. The financial aspect is an important factor in a business. This research is descriptive qualitative which aims to determine the implementation of the marketing strategy used, the marketing mix implemented includes product, price, place and promotion and benefits of Warung Bendega, Lebih Beach, Gianyar. Income analysis in this study is calculated based on the difference between total revenue (TR) and total cost (TC). The results of the income analysis obtained in November 2022 amounted to Rp. 2.621.167. This shows that the income earned by Warung Bendega is relatively good so that Warung Bendega's business is feasible in terms of profits.

References

Darmawan, M. R., & Rahim, M. A. (2019). Pendapatan Dan Kelayakan Usaha Tahu Di Desa Biak Kecamatan Luwuk Utara (Studi Kasus Usaha Tahu Ibu Titi Sugiati). Jurnal Agrobiz, 1(1), 28-38.
Koesworodjati, Yudhi. 2006. Prinsip dasar Manajemen Pemasaran, FE-UNPAS. Bandung Kotler, Amstrong. 2001. Prinsip-prinsip pemasaran, Edisi keduabelas, Jilid 1. Jakarta: Erlangga Kotler, Keller. (2009). Manajemen Pemasaran. Penerbit Erlangga. Jakarta
Lupiyoadi, Rambat, (2013): Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta:Salemba Empat.
Miles, M. B. & Huberman, M. (1992). Analisis Data Kualitatif. Jakarta: Penerbit Universitas Indonesia Mowen, John C. Michael Minor. 2001. Perilaku Konsumen (Jilid 1) Edisi Kelima. Jakarta: Erlangga.
Ngedi, Anugerah Daddu. (2019). Bauran Pemasaran dan Analisis Keuntungan Restoran Kampoeng Kepiting, Ekowisata Mangrove “Wanasari” Di Tuban, Bali. FP. Univ. Warmadewa, Denpasar.
Nirwana. (2004). Prinip-Prinsip Pemasaran Jasa. Malang: Penerbit Dioma
Priansa, Donni Juni. 2006. Perilaku Konsumen dalam Persaingan Bisnis Kontemporer. Bandung : Alfabeta
Putri Anggraini, L. (2020). Pengaruh Brand Trust, Kualitas Produk, Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Produk Air Minum Le Minerale (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Ponorogo).
Sadguna, Dewa Nyoman. (2021). Modul Kuliah Pengertian Strategi Pemasaran. FP. Univ. Warmadewa, Denpasar Setiana, A. R. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Ikan Asap Terhadap Minat Beli Konsumen (Studi Kasus Pada Sentra Ikan Asap Di UMKM Ikan Asap Dusun Gedang Klutuk Desa Kedungboto Pasuruan).
EQUILIBIRIA, 9(1).
Siregar, N. (2018). Pengaruh Pencitraan, Kualitas Produk dan Harga terhadap Loyalitas Pelanggan pada Rumah Makan Kampoeng Deli Medan. Jumant, 8(2), 87-96.
Soekartawi. 2005. Agroindustri: Dalam Perspektif Sosial Ekonomi. Jakarta : PT RajaGrafindo Persada. 140 hal. Sudaryono. 2016. Manajemen Pemasaran Teori dan Implementasi. Yogyakarta: ANDI
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: PT Alfabet.
Sumanto, E. (2006). Analisis Pengaruh Perkembangan Pasar Modal Terhadap Perekonomian Indonesia.
Departemen Ilmu Ekonomi. Fakultas Ekonomi dan Managemen. Institut Pertanian Bogor.
Suratiyah. 2009. Ilmu Usahatani. Penebar Swadaya. Jakarta.
Suratman. 2002. Studi Kelayakan Proyek. Direktorat Jenderal Pendidikan. Jakarta.
Swastha, Basu dan Irawan. 2011, Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta : LibertyDiponegoro. Semarang. Tejantara, A., & Sukawati, T. G. R. (2018). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Pelanggan Untuk
Meningkatkan Niat Pembelian Ulang.
Published
2023-10-16
How to Cite
Nia Apriliani, N. W., Dewa Nyoman Sadguna, & I Gusti Ngurah Sugiana. (2023). Implementasi Strategi Pemasaran Produk Menu Makanan Ikan Di Warung Bendega, Pantai Lebih, Gianyar dalam Meningkatkan Minat Beli Konsumen. Gema Agro, 28(2), 101-107. https://doi.org/10.22225/ga.28.2.6623.101-107
Section
Articles
Abstract viewed = 57 times
pdf (Bahasa Indonesia) downloaded = 74 times